Veelgestelde vragen
Wat is Short Stay at Home?
Short Stay at Home is een vraag en aanbod website voor (kamers, studio’s, appartementen, logies en woningen voor internationale medewerkers en flexwerkers. De website laat huurders en verhuurders in contact met elkaar komen. Verhuurders kunnen objecten aanbieden, huurders kunnen hier op reageren.
Een gratis account vs een Premium Account op Short Stay at Home
Je kunt met een gratis account gebruikmaken van enkele functies van de website. Zoals het zoeken in het woonaanbod. Sommige details zullen niet helemaal zichtbaar zijn. Om de contactgegevens van alle aanbieders te kunnen zien, dien je een premium account te hebben bij Short Stay at Home. Klik hier om een premium account aan te maken. Je kunt daarna via het contactformulier of het telefoonnummer contact opnemen met de aanbieder. Het is aan de verhuurder om een telefoonnummer te tonen bij de woning. Sommige verhuurders willen liever eerst via het contactformulier op Short Stay at Home worden benaderd.
Hoe maak ik een Premium Account aan?
Wat leuk dat je interesse hebt in een Premium Account bij Short Stay at Home.
Wil je toegang tot de contactgegevens van alle aanbieders om desgewenst rechtstreeks contact met hen op te nemen, dan kun je je account upgraden naar een betaald premium account. Na je aanmelding heb je een proefperiode van 14 dagen waarin je je abonnement kosteloos en zonder opgave van reden kunt annuleren. Er zal dan geen automatische incasso plaatsvinden.
Je account bij Short Stay at Home komt tot stand nadat je jezelf op de website hebt aangemeld en wij jouw aanmelding per opgegeven e-mail hebben bevestigd.
Klik hier om een premium account aan te maken.
Proefperiode
Een premium account kun je eerst 14 dagen gratis uitproberen. In deze proefperiode kun je dus gratis reageren op advertenties van aanbieders. Na deze periode brengt Short Stay at Home kosten in rekening van het gebruik van een premium account.
Kan ik het Premium Account elk moment annuleren?
Absoluut! Je kunt het Premium Account op elk moment gemakkelijk zelf annuleren vanuit jouw account. In je account is te zien wanneer de volgende incasso plaatsvindt. Annuleer je vóór deze datum? Dan vindt er geen volgende incasso meer plaats.
Besluit je op een later moment dat je jouw account weer wilt gebruiken? Dan kan je dit ook gemakkelijk vanuit je account weer activeren.
IBAN-rekeningnummer
Het is alleen mogelijk om een premiumaccount aan te maken met een IBAN nummer. Alle banken in Europa (behalve Rusland, Wit-Rusland en Oekraïne) gebruiken het IBAN-systeem. Short Stay at Home heeft je rekeningnummer nodig om de maandelijkse kosten voor het premium account in rekening te brengen.
Indien het niet lukt om een premium account aan te maken, raden wij je aan om contact op te nemen met je bank.
Hoe kan ik een woningbezichtiging aanvragen met een Premium Account?
Heb je een woning gevonden waar je interesse in hebt? Neem dan contact op met de aanbieder van de woning. Bij Short Stay at Home verhuren we zelf geen panden, maar we zijn een zoekplatform waar verhuurders hun aanbod kunnen tonen. Wij zijn dus niet de aanbieder van woningen op de website en kunnen dan ook geen bezichtigingen voor je inplannen of inhoudelijke informatie over woningen geven.
Je kunt in contact komen met de juiste aanbieder door naar de woningadvertentie te gaan. Rechts of onderaan in beeld vind je de gegevens van de aanbieder. Vul het contactformulier in of bel de verhuurder rechtstreeks.
Wat gebeurt er met mijn reactie?
Je reactie wordt verstuurd naar de verhuurder. Verhuurders krijgen een hoop reacties binnen op woningen. Om te zorgen dat jouw reactie opvalt tussen alle reacties, raden we je aan om voldoende informatie naar de verhuurders te sturen. Zorg in elk geval dat je kort iets over jezelf vertelt, toelicht waarom je geïnteresseerd bent in deze woning en zekerheid geeft over het kunnen dragen van de woonlasten. Daarna kan de verhuurder besluiten om via e-mail of telefoon contact met je op te nemen. De verhuurder is niet verplicht om te reageren op reacties.
Wanneer kan ik een reactie terugverwachten?
Nadat de verhuurder je reactie heeft ontvangen kan deze een e-mail sturen of telefonisch contact met je opnemen. Dit kan een aantal dagen duren. De verhuurder is niet verplicht om te reageren. Mocht je na een week nog niks gehoord hebben kan je altijd nog een keer een reactie versturen.
Moet je je inschrijven bij de gemeente?
Je hoort, als je verhuist, binnen vijf werkdagen je nieuwe adres door te geven aan de gemeentelijke basisadministratie (GBA). Dit houdt in dat je, als je voor het eerst in een plaats komt wonen, je in moet schrijven bij de gemeente. Je wordt dan vanzelf uitgeschreven bij je oude woonplaats. Inschrijven kan heel eenvoudig via internet, of persoonlijk bij het gemeentehuis. Je moet dan wel een legitimatiebewijs meenemen. De gemeente controleert niet of je wel op het goede adres staat ingeschreven. Als je je adresgegevens niet (goed) doorgeeft is dat niet strafbaar, hooguit zeer onverstandig. Je inschrijven bij de gemeente is ook belangrijk omdat hieraan een aantal rechten is gekoppeld. Voor EU-burgers die zich vestigen in andere EU-lidstaten geldt als zij langer dan vier maanden in Nederland verblijven, zij zich moeten registreren als ingezetene van een gemeente in de BRP. Als iemand korter dan vier maanden (binnen een tijdsbestek van 6 maanden) in Nederland komt werken, volstaat een inschrijving als `niet-ingezetene`. Diegene schrijft zich dan in bij de RNI ( ‘registratie niet-ingezetenen’). Daardoor krijgt hij of zij een BSN dat nodig is om in Nederland te kunnen werken, maar er worden geen verblijfadres in Nederland of andere contactgegevens vastgelegd in de BRP. Voor meer informatie over huisvesting en inschrijvingen, zie link: https://www.workinnl.nl. De informatie is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Pools, Roemeens, Spaans en Bulgaars.
Ik kom een advertentie tegen die ik niet helemaal vertrouw. Wat kan ik doen?
We doen ons uiterste best om valse advertenties te onderscheppen. Helaas glipt er soms wel eens eentje tussendoor.
Vermoed jij dat een aangeboden pand niet echt is of merk je een andere vorm van fraude? Laat het ons dan zo snel mogelijk weten. Dit kun je doen door ons een bericht via het contactformulier te sturen
Tip: Lijkt een advertentie of aanbod te mooi om waar te zijn? Dan is dat ook vaak zo. Let dus op met veel te lage huurprijzen. Wees ook op je hoede wanneer de eigenaar steeds in het buitenland zit, je vraagt om te betalen via een betaalmethode waar je nog nooit van gehoord hebt of op een vreemde rekening. Betaal ook nooit een voorschot voor je de sleutel ontvangt of het pand hebt bezocht.
Huis gratis verhuren
Bij Short Stay at Home vind je woningen van makelaars, projectontwikkelaars en uitzendbureaus. Maar ook particuliere verhuurders zijn bij ons welkom. Wil jij je huis (tijdelijk) verhuren? Dan kun je die snel en handig bij Short Stay at Home plaatsen. Na een controle door één van onze medewerkers zal jouw huurwoning online worden geplaatst en kun je direct in contact komen met woningzoekenden.
Zijn jullie ook telefonisch bereikbaar?
Om voor jou de abonnementskosten zo laag mogelijk te houden, hebben wij geen telefonische helpdesk. Wij bieden overigens voldoende andere manieren om met ons in contact te komen. Wij hebben een chatfunctie, een contactformulier en je kan ons schriftelijk bereiken.